Trio Vopá

Fauxpas

schraum 2006

Roland Spieth – Trompete
Cornelius Veit – E-Gitarre
Axel Haller – E-Bass

…Farben, Schattierungen, Bewegungsabläufe, Stellungswechsel, Überlagerungen, Paralleluniversen, Interaktionismus, Persönlichkeitsvielfalt, multiple Gesellschaften …
Es findet sich eine Menge in dieser tollen, komplexen und doch so leichtfüßig produzierten Impro-Arbeit. In Summe ein weiteres Beispiel an herausragender Gegenwartsmusik des jungen Berliner Labels Schraum.
Freistil (Österreich)

Freie Improvisation, die sich wie im Dunkeln vorsichtig an Hörschwellen und Schallmauern entlang tastet. Als ob dort etwas in Braille geschrieben stände. (…)
Rigobert Dittmann in Bad Alchemy (Deutschland)

(…) What makes Fauxpas better than most records of the same area is its overall energy and a taste for long, suspended movements that let your hearing breathe.
Eugenio Maggi in Chain D.L.K. (Italien)

There are a lot of things to be appreciated here, but the most important is the coherence of the whole which allows the listener to get a picture of the course of action without the musicians’ need of sacrificing the concentrated research carried on for the almost 50 minutes of the disc. All in all, a honest effort containing a bag of nice sounds assembled with skill and taste; the limits of the “overly difficult to digest” are never trespassed.
Massimo Ricci, touching extremes

This is restrained but highly creative stuff.
Jason Bivins, Cadence